Základní škola Generála Svobody
|
|
V neděli 18. června se zúčastnily děti II.A třídy slavnostního vítání dvaceti nových občánků města Havířova na Zámečku. Připravily si pásmo básní a zahrály písničky na flétnu. Přispěly tak k pěknému průběhu celé akce. Poděkování patří Adélce Juračkové, Viktorce Danišové, Terezce Pechové, Amelce Semanové, Monice Pokorné a Emičce Šuhajdové.
„Hola, hola, škola volá!“…. tak znělo dětem v uších, když nastupovali v září roku 2016 do své 1. třídy. Pro změnu se nyní dětem blýská v očích a těší se na zasloužené letní prázdniny.Po dobu školního roku se děti zvládly naučit číst, psát, počítat a to samozřejmě za velikánské podpory svých rodičů a blízkých.Byly okamžiky, kdy se nám něco nedařilo, ale věřím, že převládá pocit, jak obrovský posun a pokrok naši indiánci udělali.K tomu nám dopomohlo spoustu školních projektů jako Den zdraví, Den čtení, Den dětí, Den otevřených dveří u HZS a MP a v neposlední řadě Pasování prvňáčků na čtenáře.A také spoustu mini třídních projektů jako například Lidské tělo, Projekt Zoubky či školní výlet na Zámek města Kunín a divadelní představení v Loutkovém divadle Ostrava nebo naše zimní krmení zvířátek.Prožili jsme úžasných 10měsíců, plných poznávání, objevování a významných pokroků.Děkuji všem svým prvňáčkům-indiánkům, jejich rodičům, bez jejich podpory a sounáležitosti by to kolikrát nešlo. Přeji všem úžasné letní prázdniny a budu se těšit na další spolupráci ve 2. třídě.
Dne 23. 5. 2017, v rámci školního výletu, navštívila naše třída III. C společně se třídou II. A ZOO v Ostravě.V současné době je zde k vidění téměř 4000 zvířat ve zhruba 400 druzích.Navštívili jsme: kočkovité šelmy, Pavilon evoluce pro šimpanze a další západoafrické druhy, pavilon slonů, Voliéry ptáků Tibetu a Číny, Tanganika – pavilon pro hrochy a krokodýly, Papua – rozsáhlá akvaterarijní expozice, na kterou navazuje průchozí Voliéra Papua. Malá Amazonie nabízí malý náhled do pestrosti amazonského pralesa, nový pohled na zvířata nabízí expozice safari, statek s domácími zvířaty, která si mohou děti pohladit i nakrmit speciálními granulemi.Zoo Ostrava je také místem, kde je vyvíjena snaha o záchranu těch druhů, které čelí ve volné přírodě ohrožení nebo z přírody již zcela vymizely. Na ochraně zvířat jsme se podíleli také my, prostřednictvím projektu Koruna ze vstupu. Z každé naší vstupenky putuje 1,-Kč na záchranu ohrožených druhů zvířat a rostlin přímo ve volné přírodě!
Během dopoledne plnily děti nejrůznější úkoly, ve kterých se seznamovaly se zásadami zdravé výživy. Děti si pak samy vyrobily mrkvový salát, který všem chutnal. Do výroby zeleninovo-ovocných figurek se zapojili i rodiče. Jejich výtvory byly moc hezké. Den se vydařil a všem se líbil.
Žáci druhého a třetího ročníku naší školy absolvují každoročně v rámci výuky tělesné výchovy plavecký výcvik. Výuka plavání je v rozsahu 20 vyučovacích hodin a probíhá v bazénu v Havířově Šumbarku. Výuka plavání je hrazena z prostředků školy, žáci hradí pouze jízdné.Ve druhém ročníku se žáci pod odborným vedením lektorů Plavecké školy učí základům plavání, ve třetím ročníku zdokonalují plavecké techniky.
Dne 10. 3. 2017 proběhl v naší škole tradiční projektový den s názvem „Čteme s kamarády“. Ve třetím ročníku byl projektový den zaměřený na příběh Astrid Lingren „Děti z Bullerbynu“. Naši třídu III. C navštívili žáci třídy VII. C, představili se nám jmény dětí z příběhu, sehráli krátkou scénku a pracovali s mladšími žáky ve skupinkách, kde vypracovávali pracovní listy a plnili různé úkoly. V poslední hodině žáci shlédli krátkou ukázku filmového zpracování příběhu.
V pátek 13.ledna 2017 bylo konečně dostatek sněhu a děti vyrazily postavit sněhuláky. Pomáhat přišli i rodiče. Stavěli jsme sněhuláky před školou. Všichni se moc snažili a často to byla¨značná námaha. Koule byly velké a těžké. Sněhuláci se moc povedli. Škoda jen, že po našem odchodu je nenechavci hned rozbili. Jediné, co nám zbylo, byly fotky pořízené během stavění.
Děti II.A třídy šly navštívit před Vánocemi Dům s peč. službou.Tyto předvánoční návštěvy jsou již dlouholetou tradicí.Děti vyrobily vánoční a novoroční přáníčka a nacvičily zpěv koled .Zahrály i na flétny.Svým vystoupením a přáním potěšily obyvatele, odměnou jim byly jejich usměvavé tváře i drobné pamlsky. Co jsme stihli do Vánoc v 1. B Zpracovala K. Křižáková
Na Mikuláše jsme se třídy 1.A a 1.B zatoulaly do Čtenářského království, kterou ohrožoval král z Hloupého království a pomáhaly tak osvobodit princeznu při plnění 5 úkolů.Žáci pracovali ve dvojicích a plnili úkoly týkající se čtenářských dovedností.Za každý splněný úkol, děti vybarvily klíč. Následně si děti vyrobily svůj vlastní klíč, kterým symbolicky uzamkly Živou abecedu a naopak odemkly svůj nový Slabikář.V tento den, si děti vyzkoušely společnou práci s kamarádem, dychtivě plnily úkoly a s rozjasněným výrazem v očích si následně prohlíželi získaný Slabikář.
Během posledního týdne v listopadu do naší třídy přišel host Mgr. Radek Chajda a předvedl nám pár experimentů, které jsme si také mohli vyzkoušet. Za úkol jsme si donesli PET lahev a netrpělivě čekali, co nás čeká.Jako první nám byl předveden jednoduchý experiment s fénem a odpadkovými pytli na odpadky. Pak nám byly ukázány hrátky s vodou … malý vodní vír, ve třídě se ozvalo „óóóóó“…a malá vodní fontánka za užití opět PET lahví….což mělo ještě větší aplaus .Experimentovali jsme také s kostkou cukru a inkoustu, s barvami, kdy děti objevily, že není barva jako barva…a každá je tvořena několika jinými.Bylo nám ukázáno, jak funguje létající balon a nakonec si děti vytvořili vlastní létající vrtuli.Věřím, že na základě výkřiků a emocí se Hravá věda dětem velmi líbila a že si to všichni řádně užili. video1 video 2 video 3 video 4
V blížícím se předvánočním čase jsme se s dětmi rozhodli, že si i letos upečeme křupavé, slaďoučké, medové perníčky a provoníme si tak začátek adventu.Provoněli jsme nejen začátek adventu, ale i celou naši školu a všechny se nám podařilo naladit do veselejší nálady.Letos jsme byli o rok zkušenější a všichni jsme už věděli, co k takovému velkému pečení potřebujeme. Naše třída se proměnila ve třídu šéfkuchařů a kuchařinek se zástěrami, s válečky a s vykrajovátky. Stačilo dodat těsto, trochu mouky, moře úsměvu a dílo se podařilo.Přejeme i Vám krásný, voňavý a povedený advent.
Dne 6. prosince navštívili naši třídu III. C Mikuláš, Čert a Anděl. A protože byly děti hodné a neměly v „knize hříchů“ žádné záznamy, obdržely po zarecitování básničky nebo zazpívání písničky „Mikulášskou nadílku“.
V měsíci listopadu se naše třída IV.A zapojila do soutěže O nejkrásnější-nejoriginálnější baňku s hokejovou tématikou, kterou uspořádal hokejový klub HC AZ Havířov. N výrobě baněk se podíleli všichni žáci. Někteří vytvářeli logo AZ Havířov z luštěnin, jiní malovali hokejky a brusle. Obrázky nakonec vystřihli a nalepili na polystyrenové baňky. Podařilo se nám vytvořit 5 originálních hokejových baněk. V sobotu 3.12.2016 uspořádal AZ Havířov ,,mikulášský hokej“ s bohatým programem pro děti. Součástí programu bylo i rozsvícení vánočního stromku s originálními baňkami, které vytvořily děti z havířovských škol. Pokud byste si chtěli naše baňky prohlédnout, vánoční stromek uvidíte před K&K Pneu Arénou.Jako odměnu za výzdobu stromečku žáci obdrželi volnou vstupenku na hokejové utkání AZ Havířov a HC Dukla Praha.
Dne 29. 11. nás navštívil pan Mgr. Radek Chajda, autor populárně-naučných knih pro děti v edici Hravá věda, který dětem s pomocí běžných věcí z domácnosti, předvedl pár experimentů. Do pokusů zapojil i všechny děti.Experimentování se dětem moc líbilo a nakonec si ještě vyrobily padák pro svého plyšáka. Už je tomu sice delší chvíle, ale ráda se zmíním o našem halloweenském dovádění počátkem listopadu, které jsme završili lampionovým průvodem. Celý den jsme ve třídě pojali netradičně. Děti došly ve svém kostýmu, s dokonalými detaily a velkým očekáváním, co se asi bude dít. I já a paní asistentka jsme nezůstaly pozadu. Byly z nás čarodějnice, které si pro děti připravily pracovní listy čarodějnice Zmokalíny .Psali jsme, četli, počítali, zpívali a tancovali. Vrcholem celého školního dne se stala tvorba lampionu z hedvábného papíru. Děti si přinesly na jeho tvorbu kulaté sýrové krabičky. Hedvábný papír si pomalovaly a odekorovaly dle svých představ .Výsledek byl velmi krásný, hlavně úsměvy, radost a spokojenost dětí za tu námahu rozhodně stála.V ten den jsme si ještě naplánovali i lampionový průvod, kde jsme „pokřtili“ naše vytvořené lampiony. Maninky se velmi aktivně zapojily a upekly perníčky ve stylu halloweenu, vyrobily záložky a dodaly spoustu dobrůtek.V 17,00 jsme se vydali v hojném počtu od školy k rest. U Jelena.Někteří rodičové vyšli chvíli před námi a my ostatní jsme pochodovali po „stopě“ – hořících svíček.Na závěr děti splnily poslední úkol, obtiskly prst na společnou listinu a dostaly zaslouženou odměnu.Dnešní den se nám všem moc líbil.Chtěla bych ještě jednou znovu poděkovat všem rodičům a dětem. Za jejich aktivitu a pomoc, bez vás by to nešlo. A těším se zase na další společnou akci. Dne 9. listopadu navštívila naše třída III. C Městskou knihovnu v Havířově Šumbarku. Paní knihovnice nám představila spisovatelku Astrid Lingrenovou a její nejznámější díla. Všechny děti znaly příběh „Pipy Dlouhá punčocha“, který jsme četli ve škole a také shlédli filmové zpracování. Paní knihovnice představila dětem také další knížky této spisovatelky a nabídla dětem, že můžou přijít do knihovny a knížky si zapůjčit. Žáci IX.A a IX.B třídy navštívili v rámci protidrogového programu na naší škole interaktivní besedu v tzv. Revolution Train. Protidrogový vlak nabízí pro žáky i studenty program primární prevence, který zaručeně nenudí! Návštěvníky ve věku 10–17 let inovativní projekce vtáhne a donutí je přemýšlet o problematice závislostí i o zodpovědnosti nejen k vlastnímu životu. Unikátní prostředí vlaku nabízí možnost okamžité neformální diskuse s vrstevníky, učitelem a odborníkem. Taková debata je díky neobvyklému prostředí a silným vjemům živější, otevřenější a upřímnější než při klasické přednášce na půdě školy. Dne 13. 10. 2016 naše třída III. C absolvovala dopravní výchovu na dopravním hřišti v Havířově – Šumbarku. Cílem této akce bylo prohloubení teoretických znalostí v oblasti dopravní problematiky a následné ověření v praxi. Žáci se nejdříve v učebně seznámili s dopravními značkami a s pravidly silničního provozu a poté si na dopravním hřišti, jízdou na kolech a koloběžkách, vyzkoušeli různé dopravní situace. Počasí nám sice moc nepřálo, ale i tak jsme si to užili.
V průběhu září proběhly na naší škole adaptační kurzy pro žáky šestých tříd. Celkem 11 vyučovacích hodin strávili žáci každé třídy společně se svým novým třídním učitelem a školní psycholožkou. Letos proběhl v VI.A a VI.B s třídními učiteli Mgr. Ingrid Kupskou a Mgr. Michalem Fábrym, zúčastnilo se celkem 48 žáků. Podstatou adaptačního kurzu je, aby se spolužáci poznali jinak a více než jak jim školní třída nabízí. Naučí se spolupracovat a lépe rozumět jeden druhému. Cílem kurzu je nejen seznámení s novými spolužáky, ale především nastartování procesů, které jsou nezbytné pro zdravé fungování skupiny. K základním efektům patří prohloubení a posílení pozitivních vztahů mezi spolužáky, vytvoření pozitivního vztahu s třídním učitelem a posílení týmového ducha, kde spolupráce je důležitější než soutěžení. V rámci tohoto kurzu jsme si užili mnoho skupinových aktivit, pracovali jsme venku i v nové relaxační místnosti. Adaptační kurz nevytvoří soudržnou skupinu na dlouhá léta, o to je potřebné průběžně pečovat, přinese však žákům výhodu, která jim usnadní zvládání nároků 2. stupně, spolupráci a vytváření hlubších přátelských vztahů. O tom, zda se jim program kurzu líbil snad nejlépe vypoví přiložené fotografie. Přeji všem žákům, aby jim duch spolupráce a vzájemné sounáležitosti vydržel co nejdéle. V Pátek 16.9. proběhl na naší škole Projektový den Evropský den bez aut. Žáci od první vyučovací hodiny plnili speciální pracovní listy, zpívali písničky zaměřené na dopravní výchovu, kreslili ve výtvarné výchově semafor a v hodině tělesné výchovy si vyzkoušeli jízdu na vlastních koloběžkách. Tato netradičně pojatá hodina vyžadovala ze strany rodičů velkou spolupráci. Ráno si děti dovezly koloběžky, které si uschovaly ve školním atriu a povinnou přilbu si nesly hrdě do třídy. Všichni kamarádi z vedlejších tříd na ně koukali, co se to děje.Kdo koloběžku neměl, podařilo se mi z vlastních zdrojů a z naší školní družinky další zajistit, ať si každé dítě jízdu užije. 3. hodinu nastala hodina H.Žáci se převlékli do úboru a vydali jsme se pro naše koloběžky do atria.S velkým nadšením jsme se pustili do jízdy na školní hřiště.Děti se nejdříve rozehřáli na běžecké dráze – pro tuto chvíli to byla koloběžková dráhaJPak jsme soutěžili o nejrychlejšího „koloběžce“ a zahráli si hru Semafor, kdy děti museli reagovat na barevné symboly v podobě míčků – PŘIPRAVIT – JEDEME – STŮJ. Musím děti velmi pochválit. Dokázali být ukáznění, neublížili si a věřím, že si den krásně užili.Také děkuji rodičům za tak rychlou spolupráci. Dne 14.9.2016 během krásného slunečného dopoledne podnikly naše 5.třídy výpravu po stopách Slovanů.Cílem byl Archeopark v Chotěbuzi,kam se celá výprava dopravila vlakem.Na místě čekal na žáky bohatý program.Ve vnitřní expozici si prohlédli vystavené exponáty,zhlédli film o životě Slovanů,hledali odpovědi na otázky a úkoly v pracovních listech.Venku se pak mohli na vlastní oči přesvědčit,jak Slované bydleli,bojovali,mleli obilí,pěstovali různé plodiny apod.Na závěr měl každý možnost střílet z luku.Akce se všem velmi líbila a už se těšíme na další! |
Diskutují pouze přihlášení!
|